Friday, May 8, 2009

DIA datang lagi!!


Dia kembali menjengok kita dikala semua kesibukan.
Dia datang membawa khabar mungkin menyenanangkan atau pun barang kali tidak enak untuk didengar atau diceritakan.
Dia datang mesti untuk menguji persediaan kita.
Dia datang membawa kayu ukur yang perlu kita perbaiki dan pertingkatkan diri.


Entah kali berapa kunjungannya kali ini, tidak tahu sama ada kunjungan terakhir buat kita atau satu kunjungan biasa kerna amat kerap durasinya berkunjung.Tetapi, setakat mana persediaan kita menyambutnya. Adakah secara besar-besaran, gilang gemilang, sempurna atau sekadar ala kadar.Sama-sama ambil cermin , pacakkan selari dengan batang tubuh. Jangan lihat apa hiasan di cermin , tapi banyangkan scaple di dalam genggaman. Anggaplah diri anda surgeon berkarisma serta berpengalaman. Apa yang ada di dalam. Apa pula cita-cita bagi menyambut si DIA. Bagaimana persiapan menyambut si DIA.

Tanggal 9 Mei 2009, Si DIA bakal mengunjungi kita. Ada tiga orang yang bakal bergelar tetamu kita menjelang esok hari . Mungkin semua terpinga-pinga, kenapa si DIA kalau tiga orang? Kenapa esok? Siapa si DIA?

Moga semua mendoakan rakan-rakan dan diri sendiri untuk berdepan dengan tetamu kita esok iaitu Physiology, English 112 dan Environtment protection. Bagi yang hanya mempunya seorang tetamu, anggaplah ini tetamu terakhir. Bagi yang dua , adililah mereka dengan adil bukan sama, dan yang tiga , tunaikan hak mereka.

InsyaAllah moga kita dirahmati dan dipermudahkan urusan kita esok hari melayani tetamu-tetamu kita ini. Marilah sama-sama kita berdoa dan sama kita mengerjakan solat hajat bersama pada malam ini.(walau x berkumpul sekali, tp biarlah hati-hati kita terkumpul untuk sama-sama bermunajat kepadaNYA).
Selaras dengan firmanNYA

"Hanya kepada engkaulah kami menyembah dan kepada engkaulah kami memohon pertolongan"

Moga sama kita memperbanyakkan doa dan tawakkal kepada yang maha PEMBERI.Ingat usaha bukanlah hanya semata2 dari segi praktikal tetapi perlu lebih dari segi spiritual. Moga kita dikurniakan kejayaan esok.Dengan harapan kejayaan itu bukanlah ISTIDRAJ iaitu kejayaan yang lebih menjauhkan diri daripada ALLAH, tetapi biarlah kejayaan itu akan mendekatkan diri kita dengan PENCIPTA kita. INSYAALLAH....


~RACS~

5 Respon:

أفيق فواز بن أحمد صالح said...

mantop gila artikel nih...

Musafir diri said...
This comment has been removed by the author.
Musafir diri said...
This comment has been removed by the author.
Musafir diri said...

i could feel the individuality in those words...

takleh tahan... ade cop prsndirian... haha

~~Musafir Diri~~ (tiru RACS... ^_^ )

أفيق فواز بن أحمد صالح said...

kalau sapa teringin ada cop persendirian
boleh sumbang artikel kat moderator..haha

memandai ja aku ni...

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More